İşte Bu Okul İndir

İlkokul
Özel Kartal Yönder Okulları İlkokulu

(0)
  • 4 Görüntülenme

Açıklama

Özel Kartal Yönder Okulları İlkokulu, Milli Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlı ulusal bir Türk Okulu olup, IB PYP (International Baccalaureate Primary Years Programme) müfredatını esas alarak eğitim vermektedir. Bu yaklaşım, hem MEB hem de IB müfredatlarını akademik kaynak olarak kabul etmektedir. Özel Kartal Yönder Okulları İlkokulu’nda yapılan akademik çalışmalar, öğrencilere keyifli ve kalıcı öğrenme etkinlikleri sunarak, onların öğrenme sürecinde aktif birer katılımcı olmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Her ders saati, ilgi çekici ve merak uyandıran öğrenme deneyimleri ile zenginleştirilmiştir. Bu bağlamda, öğrencilere araştırma ve öğrenme heyecanını artıracak, motivasyonlarını sürdürecek ve öğrenme sorumluluğunu üstlenmelerini kolaylaştıracak etkinlikler sunulmaktadır. Her bir ders, öğretmenler, zümre başkanları ve program geliştirme uzmanları tarafından ortaklaşa hazırlanmakta, böylece eğitim planları ve etkinlikler eğitim teknolojisi uzmanlarına iletilerek materyallerin oluşturulması sağlanmaktadır. Eğitim teknolojisi uzmanı, derslerin kalitesini artıracak görsel ve yazılı materyalleri geliştirerek öğretmenlere sunmaktadır. Bütüncül öğrenim anlayışı, konulara küresel bir perspektiften yaklaşarak dersler arasındaki bağlantıları vurgulamakta, öğrencilerin bilgiyi birbiriyle bağlantılı bir bütün olarak görmelerini teşvik etmektedir. Kültürlerarası etkileşimin önemine vurgu yapılarak, öğrencilerin kendi kültürlerini ve diğer toplumsal kültürleri öğrenmelerine katkıda bulunulmakta, bu süreçte tutum, bilgi ve becerileri geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Eğitsel etkinlikler ise öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemektedir; sanatsal, sportif ve akademik alanlarda yeni deneyimler yaşamalarına olanak tanımaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerini sağlarken, yaratıcılıklarını geliştirmelerine de katkıda bulunmaktadır. Özel Kartal Yönder Okulları İlkokulu, yabancı dil eğitimi konusunda Avrupa Konseyi'nin oluşturduğu “The Common European Framework of Reference for Languages” (CEFR) kriterlerine uygun bir program yürütmektedir. CEFR, tüm Avrupa ülkelerinde ortak bir yabancı dil öğretim standardı sağlarken, öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma, yazma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Yönder Okulları, İngilizce eğitimini CEFR'e uygun bir şekilde yürütmekte, böylece öğrencilerin uluslararası standartlarda bir dil becerisi kazanmalarını hedeflemektedir. 1-4. sınıf öğrencileriyle portfolyo çalışmaları gerçekleştirilmekte ve öğrencilerin ailelerine sunum yapmaları sağlanmaktadır. 4. sınıfı bitiren öğrencilerin, günlük yaşamda kısa diyalogları rahatlıkla kurabilme yetkinliğine (A2 düzeyinde) ulaşması beklenmektedir. Ayrıca, İngilizcenin yanı sıra ikinci bir yabancı dil olarak Almanca eğitimi de verilmektedir. İlkokulda İngilizce dersleri haftada 12 saat olarak planlanırken, dersler 9 saat ana kurs ve 3 saat beceri dersleri olarak ayrılmaktadır. Ayrıca, tüm seviyelerde haftada 4 saat ikinci dil dersleri verilmektedir. Entegre Dersler kapsamında ise Hayat Bilgisi, Matematik ve Fen Bilimleri dersleri haftada birer saat İngilizce olarak ele alınmaktadır. Öğrenciler, öğrenilen konuları İngilizce oyunlar ve etkinlikler aracılığıyla tekrar ederek, dilin günlük yaşamla olan ilişkisini daha iyi kavramaktadır. P4C, yani Çocuklar için Felsefe, dünyada yenilikçi eğitim modelleri arasında yer almakta ve Matthew Lipman tarafından kurulan Soruşturan Topluluk Metodu ile uygulanmaktadır. Bu program, çocukların felsefe dersleri aracılığıyla düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamakta, öğretim çeşitli uyaranlar (hikayeler, kitaplar, videolar) kullanılarak gerçekleştirilmekte ve öğrencilere grup halinde düşünme ve tartışma fırsatı sunulmaktadır. P4C derslerinde, öğrenciler fikirlerini ifade etme konusunda kendilerine güven kazanmaktadır. Farklı bakış açılarıyla düşünme, hoşgörü ve saygı geliştirme gibi becerileri edinmekte, aynı zamanda bilişsel gelişimlerini destekleyerek analitik düşünme yeteneklerini geliştirmektedir. Bu süreçte, sorunları tespit etme ve çözüm üretme becerileri de pekiştirilmekte, olaylara farklı perspektiflerden bakabilme yetkinlikleri artırılmaktadır.


0
Toplam 0 yorum
5 Yıldız
4 Yıldız
3 Yıldız
2 Yıldız
1 Yıldız


Yorumlar

Soru - Cevap


Okula henüz soru sorulmamış