İşteBuOkul İndir
Özel ODTÜ GVO Dan. Kemerburgaz Anaokulu

Kreş Ve Anaokulu

Özel ODTÜ GVO Dan. Kemerburgaz Anaokulu


(0)
  • 36 Görüntülenme

Açıklama

Okul Öncesi Eğitim Yaklaşımımız Özel ODTÜ GVO Dan. Kemerburgaz Anaokulu eğitim programı, MEB Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürlüğünün oluşturduğu programları esas almaktadır. Ana sınıflarımızda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen kazanım ve gelişim göstergeleri doğrultusunda hazırlanan "Okul Öncesi Eğitim Programı" uygulanır. Öğrencilerimizin tüm gelişim alanlarını desteklemeye yönelik etkinlikler aşağıda belirtilen ders başlıkları altında planlanır ve sınıf öğretmenlerimiz tarafından uygulanır. Türkçe Dil Etkinliği Matematik Fen ve Doğa Okuma-Yazmaya Hazırlık Oyun ve Hareket Sanat Serbest Zaman Etkinlikleri Köşe Etkinlikleri Planlanan çalışmalarda amacımız öğrencilerimizin bireysel özelliklerini dikkate alarak; Gelişimlerini desteklemek, Sosyal bir ortam içinde keşfederek öğrenmelerini ve araştırma yapmalarını sağlamak, Yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek, Kendilerini ifade etme fırsatı buldukları eğitim ortamları içinde özgüven gelişimlerini desteklemek, İlkokula hazırlanmalarında rehberlik etmektir. Eğitim yaklaşımımızda belirtilen amaçlar doğrultusunda öğrencilerimize yaş gruplarına göre becerilerini geliştirebilecekleri zengin ve esnek bir program bütünü sunulur. Eğitim programlarımız öğretim yılı başında tüm öğretmenlerimizin katılımıyla, yaş gruplarımızın gelişim özellikleri dikkate alınarak, bir yılı kapsayacak şekilde hazırlanır. Yapılan çalışmalarla öğrencilerin bir sonraki yaş grubuna hazırlanmaları hedeflenir. Öğrenci Gelişimi Öğrencilerimizin, ders başarısı ve not kaygısı duymadan sadece ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda faaliyet alanlarını belirlemelerine fırsat tanımak amacıyla okulumuzda sosyal, kültürel ve sportif etkinlik programları yıllardır uygulanmaktadır. Branş derslerimizde, yaşamlarının henüz ilk yıllarında olan çocuklarımıza hayatı bütün yönleriyle keşfedebilecekleri bir ortam oluşturmaya çalıştık. İlgileri erken açılmış, küçük yaşlarda kendini keşfetmiş olan çocuğun sonraki yıllarda yeteneklerini ve yaratıcılık gücünü geliştirip başarılı bir düzeye ulaşabileceği gibi kendisi için iyiyi, güzeli ve doğruyu seçme becerisi kazanacağı da bir gerçektir. Amacımız öğrencilerimizin yeteneklerini ve becerilerini erken yaşta fark etmek ve sonraki yıllarda kendini bilen ve geliştiren, özgüvenli bireyler olmalarını sağlamaktır. Özel ODTÜ GVO Dan. Kemerburgaz Anaokulu'nda alanında uzman, lisans mezunu branş öğretmenlerimiz tarafından; Seramik Drama Orff Bilgisayar Eğitimi Oyuncak Atölyesi Görsel Sanatlar Müzik Beden Eğitimi Satranç olmak üzere 10 farklı alanda çalışmalar yürütmekteyiz. Etkinliklerimiz Ürün Dosyası Sunumu Özel ODTÜ GVO Dan. Kemerburgaz Anaokulu'nda, öğrencilerimizin yıl boyu gelişimlerini izleyebildiğimiz "Ürün Dosyası Sunumu"; öğrencilerimiz, velileri ile çalışmalarını yıl sonunda paylaşmaktadırlar. Yazar Söyleşileri Yazar Söyleşileri Öğrencilerimizin yıl boyunca keyifle okuduğu kitapların yazarları ile buluştuğu "Yazar Söyleşileri" düzenlenmekte, okulumuza davet edilen ünlü yazarlar öğrencilerimizle söyleşiler yapmaktadır. Kitap okumanın keyfi, ünlü yazarlarımızın öğrencilerimizle yaptığı söyleşilerde paylaşılmaktadır. Uzman Konuklarla Söyleşiler Tüm seviyelerde, ders kazanımları doğrultusunda uzman konuklarla söyleşiler planlanmaktadır. Bu söyleşilerin, öğrencilerimizin eğitsel, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkı sağlamasına özen gösterilmektedir. Sanat Günleri Sanat Günleri; öğrencilerin yıl boyunca yapmış oldukları sanatsal ve kültürel faaliyetlerin sergilendiği bir platformdur. Öğrencilerin yıl boyunca yapmış oldukları sanatsal ve kültürel faaliyetlerin sergilendiği bir platformdur. Ailemle Etkinlik Günü Velilerimizle öğrencilerimizi okul ortamında bir araya getirmek amacıyla dönemde bir kere aile katılım etkinlikleri planlanır. Tüm zümrelerle iş birliği içinde yapılan planlama doğrultusunda ailelerimiz çocukları ile okul ortamını yaşama fırsatı bulurlar. Okul Dışarıda Günü Öğrenmeyi açık havaya taşıyan "Okul Dışarıda Günü" açık havada oynamayı ve öğrenmeyi kutlamak ve ilham olmak için yapılan küresel bir etkinliktir. Tüm seviyelerde, Mayıs ayının 3.haftası öğrencilerimizin katılımı ile açık hava etkinlikleri gerçekleştirilir. Satranç Turnuvası Ana sınıfı ve 1.,2.,3, 4. sınıf öğrencilerinden satranç oyununa ilgisi olan öğrencilerimiz arasında her yıl Satranç Turnuvası düzenlenir. Yüz Gün Etkinliği Öğrencilerimiz okulda geçirdikleri günleri sayarak ve işaretleyerek 100 günde sayıların birbirini nasıl takip ettiğini, birçok kavram ve nesneyi tanıyarak ve öğrenerek 100 yaratıcı tema üzerinde çalışıp 100.günün sonunda düzenledikleri parti ile 100 gün etkinliğinin coşkusunu yaşıyorlar. Steam Etkinlikleri Eğitim alanında öğrenci, öğretmen, eğitim ortamları, eğitim araç gereçleri, yöntem ve teknikler çağın gereksinimleri doğrultusunda sürekli değişmekte ve gelişmektedir. Bu eğitim programları arasında STEAM eğitim programı uygulamaları dikkat çekmektedir. 21.yy teknolojik ve mühendislik alanının hızlı gelişmesi, mesleklerin ve iş olanaklarının sürekli değişmesi, dünyada STEAM uygulamalarının, okullarda eğitim programlarıyla desteklenmesine neden olmuştur. Okulöncesi eğitimde de STEAM eğitim uygulamaları gerçekleştirilmektedir. STEAM eğitim programı fen, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik konularının bütünleşmesinden oluşmaktadır. Özel ODTÜ GVO Dan. Kemerburgaz Anaokulu'nda, çocukların bilişsel, dil, toplumsal, duygusal ve sanatsal gelişimlerini destekleyen resimli çocuk kitapları, fen, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik (STEAM) etkinlikleriyle yapılandırılarak kullanılmaktadır. P4C Temelli Felsefe Etkinlikleri Çok güçlü bir soru sorma zekâsı potansiyeline sahip bu yaş grubu çocukların, potansiyellerini ortaya çıkarmaları açısından ana sınıflarımızda P4C Temelli Felsefe Uygulamaları yürütülmektedir. P4C Temelli Felsefe etkinlikleri bu eğitimi alan rehber öğretmenimiz tarafından da desteklenmektedir. Günlük Program Özel ODTÜ GVO Dan. Kemerburgaz Anaokulu'nda eğitim - öğretim sabah 08:45’de başlar. Öğrenciler günde 8 saat ders ve bir saat ödev pekiştirme, paylaşım ve kulüp olmak üzere haftada toplam 45 saat okulda bulunurlar. Okulumuzun bir sonraki yıl için uygulayacağı çalışma takvimi MEB Çalışma Takvimi göz önüne alınarak planlanır. MEB tarafından yapılan takvim dışı değişiklikler ve/veya ertelemeler okul takvimimize de yansıtılır. Anasınıflarımızda birinci ders kahvaltı; 12.45-13.30 arası öğle yemeği ve sekizinci ders ikindi beslenmesi olarak planlanmıştır. Sınıflarımız, yıllar içinde bir sistem haline gelen ve öğretmenler kurulunda alınan kararlar doğrultusunda oluşturulur. Kız-erkek öğrenci sayıları, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimleri, seçmeli ders tercihleri ve PDR önerileri doğrultusunda sınıf listeleri hazırlanır. Sınıf listeleri ilan edildikten sonra değişim yapılmaz. Tüm öğretmenlerimiz okullarımız tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda çalışmalarını sürdürürler, bu nedenle okullarımızda hiçbir şekilde öğretmen/sınıf ayrımı yapılmaz. Oluşturulan sınıflar yine kurayla isimlendirilir. Dolayısıyla sınıf başarı düzeyinin alfabetik sıralamaya göre belirlenmesi gibi bir durum söz konusu değildir. Eğitimsel ilkelerimiz nedeniyle seviye sınıfı uygulaması yapılmamaktadır. Öğrenci Gelişimi Anasınıflarımızda 48-69 ay aralığındaki öğrencilerimize yapılan yıl boyunca rutin aralıklarla devam eden ölçme çalışmaları öğrencimizin gelişimini en iyi şekilde analiz etmemize yardımcı olur. Öğrencilerimizin farklı gelişim alanlarında hazır bulunuşluk düzeylerini ölçmek için çeşitli ölçeklerle tanıma çalışmaları yapılır. Bracken Temel Kavram Ölçeği: Çocukların kavram gelişimlerinin değerlendirilmesi çocuklara uygulanacak eğitim programlarının yapılandırılmasında katkı sağlayacağı gibi çocukların kavram bilgisi açısından bilgi düzeylerini ortaya koyması açısından da önem taşımaktadır. Çocukların okul olgunluğu açısından değerlendirilmeleri çocuğun formal eğitime başlamadan önce eksiklerinin belirlenmesini sağlayarak çeşitli alanlarda desteklenmesine imkan sağlayacaktır. Bu nedenle okul öncesi dönemde çocukların ilkokul eğitimine başlamadan önce kavram gelişimi açısından değerlendirilmesinin yararlı olacağı kanaatiyle 11 alt testten ve 308 maddeden oluşan Bracken Temel Kavram Ölçeği'ni kullanmaktayız. Frostig Görsel Algı Testi: Uyaranları tanıma, ayırt etme ve daha önceki deneyimlerle ilişkili olarak yorumlama ve görsel algılamayı saptamaya yönelik bir performans testidir. Bu test ile çocukların görsel algılama becerileri değerlendirilmektedir. Çoklu Zeka Envanteri (TIMI): Zekâ, değişen dünyada yaşamak ve değişimlere uyum sağlamak amacıyla her insanda kendine özgü bulunan yetenek ve beceriler bütünüdür. Öğrencilerimizin: Alanlarında becerilerini ölçmek için kullanılan bir envanterdir. Sözel-Dilsel Zekâ Mantıksal-Matematiksel Zekâ Görsel-Mekansal Zekâ Bedensel-Kinestetik Zekâ Kişisel-İçsel Zekâ Kişiler arası-Sosyal Zekâ Müziksel-Bitmik Zekâ Temel Sosyal Beceriler: Öğrencilerimizin dinleme, kendini ifade etme, yönergeleri takip etme, yardım isteme, duygularını gerekçeleriyle uygun şekilde ifade etme, nezaket sözcüklerini kullanma, sabırla bekleme, grup etkinliklerinde işbirlikçi davranma gibi temel sosyal becerilerini sergilemesini beklediğimiz öğretmene öğrencisini yakından tanıma fırsatı veren bir değerlendirme formudur. Öz Değerlendirme Öğrencilerin kendilerini keşfetmelerine, güçlü ve zayıf yönlerini tanımalarına yardımcı olan değerlendirme formudur. Öğrenci Gelişimi İlkokul İngilizce öğretim programımız, ana sınıfından 4. sınıfın sonuna kadar sarmal bir yapıda ilerlemekte ve öğrencilerimize yabancı dil öğrenme motivasyonu ve sevgisi aşılanması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin sürece daha aktif katılımlarını sağlamak amacıyla, öğrenme-öğretme sürecinde gerçekleştirilen tüm etkinliklerde, öğrencilerin ilgi alanları, gelişimsel özellikleri, bireysel farklılıkları ve öğrenme stilleri göz önünde bulundurulmuştur. Bütün seviyelerde, yaparak-yaşayarak öğrenme ilkesinden hareketle öğrencilerin derse etkin katılımı desteklenmektedir. Öğrencilerin dili eğlenerek, yaparak ve yaşayarak edinmeleri, kuralları kendilerinin keşfetmeleri ile dil kullanımının daha etkin kılınması hedeflenmektedir. Dinleme, konuşma, okuma, yazma gibi dil becerilerinin yanı sıra eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini hedefleyen öğretim programımız tasarlanırken, Avrupa Ortak Başvuru Metninin A2 düzeyi için bütüncül basamakta belirlediği kazanımlar ve “Global Scale of English” ölçümleme sistemi göz önünde bulundurulmuştur. Özel ODTÜ GVO Dan. Kemerburgaz Anaokulu'nda haftada 9 saat olan İngilizce programı her şubede 2 farklı öğretmen tarafından yürütülmektedir. Bütün derslerde, öğrendikleri dilin kültürünü tanımalarının yanı sıra iletişim becerilerini de en üst düzeyde geliştirmelerine olanak sağlanmaktadır. Programımızda İngilizce edebi metinlerin (şiir, kısa hikâye) önemli bir yer tutmasının nedeni, öğrencilerimizi İngilizce kitap okumaya ve eleştirel düşünmeye teşvik etmektir. Ayrıca, 2. sınıftan itibaren bütün seviyelerde kitap okumayı eğlenceli hale getiren, kitap okuma sevgisini kazandırmayı amaçlayan öğretim yazılımları kullanılmaktadır. Yıl boyunca öğrencilerimizin gelişimleri süreç odaklı bir yaklaşımla, bireysel olarak izlenmektedir. Çeşitli ölçme araçları (portfolyo, quiz, proje vb.) kullanılarak yapılan değerlendirmelerdeki temel amaç, öğrencilerimizin dil becerilerinin gelişimlerini yakından izlemek ve geri bildirimler yoluyla başarılarını artırmaktır. Düzenli aralıklarla ana, 1, 2 ve 3. sınıflarımızdaki öğrencilerimize, tüm becerilere yönelik gelişimlerini yansıtan karneler verilmektedir. 4. sınıflarımızda ise yazılı sınav notlarını ve sözlü notlarını gösteren e-okul karneleri verilmektedir.


0
Toplam 0 yorum
5 Yıldız
4 Yıldız
3 Yıldız
2 Yıldız
1 Yıldız


Yorumlar

Soru - Cevap


Okula henüz soru sorulmamış