İşteBuOkul İndir
Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Anaokulu

Kreş Ve Anaokulu

Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Anaokulu


(0)
  • 24 Görüntülenme

Açıklama

EĞİTİM FELSEFEMİZ Geçmiş, geleceğe yön verir. Nasıl bir gelecek tasarımı yapılmışsa, ona göre geçmiş yazılmıştır. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulları’nın eğitim felsefesi Köy Enstitülerinin kuruluş felsefesine bağlı, ulusal ve uluslararası arenada tanınmış eğitimci John Dewey’in oluşturduğu ilerlemeci eğitim felsefesine dayanmaktadır. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulları’nın temel hedefi, toplumun devamını sağlayacak toplumun değişim ve gelişimine yön verecek Yaşam yaratıcılarının yetiştirilmesi olarak belirlenmiştir. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Anaokulu'nda öğrencilerin yaparak, yaşayarak öğrenmeleri ön plana alınmaktadır. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Anaokulu'nda  48-72 ay aralığındaki çocukların fiziksel, sosyal, bilişsel, duyuşsal, dil ve öz bakım becerilerinin geliştirilmesine uygun, özel tasarlanmış öğrenme ortamları ve zengin materyallerle donatılmış sınıf/atölyelerde kalıcı ve kaliteli öğrenme yaşantıları oluşturulmaları hedeflenir.  Tüm Öğretim süreçleri; öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınarak planlanır, uygulanır ve değerlendirilir.  Çocukların ne yapabildiğine değil, ne kadar geliştiğine odaklanır. Anaokulu eğitimimizde sonuç ve süreç, birbirini tamamlayan unsurlar olarak kabul edilir.  BEP ( Bilişsel Eğitim Programı) ile çocukların, duyuşsal ve bilişsel becerilerinin geliştirilmesine yönelik grup çalışmaları ve akıl oyunları rehber öğretmen eşliğinde uygulanır.  Çocuklar, kültürel ve sosyal etkinliklerle; paylaşmayı, dayanışmayı, sosyalleşmeyi ve birlikte hareket etmeyi öğrenir.  Ana dilini doğru ve güzel kullanmanın küçük yaşta edinildiğinin bilinciyle, çocukların toplumu, çevreyi, evreni ve insan davranışlarını tanıması ve kendisini doğru ve anlaşılır bir şekilde ifade edecek dil becerisine sahip olması hedeflenir.  Atölye ve laboratuvar çalışması içeren her ders, etkin katılımla bir proje çalışması titizliğinde işlenir.  ‘ Her çocuk özgürdür, kendi bireysel hızına göre ilerler.’ felsefesi doğrultusunda çocuklarımıza ‘Montessori’ eğitimi ve kalıcı ve sürdürülebilir davranışların kazandırılması amaçlanır.  Bağımsız öğrenen ve eleştirel düşünebilen bireyler yetiştirmek, öğrencilerin fen ve matematikteki öncül kavramları anlamalarını sağlamak, temel fen ve matematik becerilerinin önemini göstererek öğrencilerin fen ve matematiği karşı olumlu bir tutum edinilmesinin sağlamak amacıyla ‘GEMS’ programı uygulanır.  ‘SCAMPER’ tekniği ile çocukların yaratıcı düşünme becerileri göz önünde bulunduralarak, hayal kurma, farklı düşünme, özgün olma ve sezgi gibi içsel dünyalarına yön verecek aşamaların hepsinin kullanabilecek bireyler olarak yetiştirilmesi hedeflenir.  Toprağa dokunan, toprağı işleyen ve toprağı anlayan; araştırma ve keşfetme becerisine sahip çevre bilinci olan, eşit, özgün bir nesin yetişmesi amacıyla programlar oluşturulur.  ‘Yabancı Dil Programı’ ile çocukların İngilizceyi Türk ve yabancı öğretmenler eşliğinde öğrenmeleri ve yabancı dil becerileri kazanmaları amacıyla dil öğretimi gerçekleştirilir.  Bilingual ( iki dilde tek öğretim) eğitim verilir.  Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Anaokulu'nda her öğrencinin kendine ait çalışmalarını velileriyle paylaştığı ‘Portfolyo Sunumu’ ile sorumluluk alma, süreci yönetme gibi becerileri pekiştirilir. TÜM EĞİTİM PROGRAMLARIMIZIN TEMELİNDE ‘SEVGİ’ YER ALIR. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulumuzun önemli hedeflerinden biri de demokratik bir toplum bilincini öğrencilere kazandırmaktır. Öğrencilerin düşüncelerini kolay şekilde ifade etmelerini sağlanması, farklılıklara duyarlılık gösterilmesi kolay şekilde ifade etmelerinin sağlanması, farklılıklara duyarlılık gösterilmesi öncelikler arasında yer almaktadır. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Anaokulu'nda her öğrencinin birey olarak kabul edilir ve bilişsel, duyuşsal, devinimsel alandaki bireysel farklılıklara özen gösterilir. Öğrencilerin farklılıklarının farkında olması sağlanarak, bireysel gelişimlerine destek verilmesi eğitimin temel işlevleri arasında yer alır. Öğrencilerin bilgiyi hazır olarak almaları yerine, bilgiyi keşfetmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerin öğrenme süreci içinde uygulanması benimsenir. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okullarında öğrencilerin en doğru şekilde değerlendirilmesini sağlayan, sonuç ve süreç odaklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. İLKELERİMİZ Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulları olarak Atatürk İlke ve İnkılaplarına sahip çıkan, laik Cumhuriyetin kazanımlarını benimseyen bir okuluz. Adil Olmak: Okulumuzun paydaşları olan öğrenci, öğretmen, veli ve çalışanlarına adil olmak. Adalet duygusunu ve empatik düşünce sistemini benimsemek. Yenilikçilik: Yeniliklere, çağdaş yaklaşımlara ve değişimlere açık olmak. Bireysellik: Bireysel farklılıkların farkında olarak, herkesin tek ve özgür olduğunu hem öğrenme, hem de sosyal gelişim alanlarında kabul etmek. Demokratik katılım: Okulumuzun tüm paydaşları ile okul süreçlerinin yapılandırılmasında, işbirliği içinde olarak; ‘Bizim Okulumuz’ düşüncesiyle kararların alınmasında öğrencilerimizin, velilerin ve öğretmenlerin düşüncelerine değer vermek. Gelişim yaklaşım içinde, olumluya odaklanmak. HEDEFLERİMİZ Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulu olarak öğrencilerimizi; Atatürk İlke ve İnkılaplarına sahip çıkan, laik Cumhuriyet’in kazanımlarını benimseyen, çağdaş, eleştirel, empatik düşünme becerilerine sahip, öz güveni ve öz saygısı gelişmiş, sorun çözme becerisi güçlü, çözüm odaklı, bireysel farklılıkların bilincinde, sorumluluk sahibi, Anadilini doğru ve etkili kullanabilen, zamanı etkili ve doğru yönetebilen, iç disiplini gelişmiş, bilgiyi kullanıp yerine yenisini koyabilen, değiştirebilen, dönüştürebilen, yenilikçi, yaratıcı, doğaya ve tüm canlıların yaşam hakkına saygılı, çevre sorunlarına duyarlı, inisiyatif alabilen, hayal kurabilen, hak ettiği kariyer yolunda yürüyebilen, iki yabancı dili kullanabilen, sanata ve spora değer veren, estetik kavrayış sahibi, BÜTÜN YÖNLERİYLE GELİŞMİŞ BİREYLER OLARAK YETİŞTİRMEK


0
Toplam 0 yorum
5 Yıldız
4 Yıldız
3 Yıldız
2 Yıldız
1 Yıldız


Yorumlar

Soru - Cevap


Okula henüz soru sorulmamış