İşte Bu Okul İndir

İlkokul
Özel Minecan İlkokulu

(0)
  • 7 Görüntülenme

Açıklama

Özel Minecan İlkokulu tüm öğrencilerinin 21. Yüzyıl’da kendilerini bekleyecek hayata en donanımlı şekilde yetişmelerini sağlamak üzere, Türk Milli Eğitim Bakanlığı İlkokul Müfredatını eksiksiz yerine getirirken Uluslararası Bakalorya (IB) İlk Yıllar Programı (PYP) felsefesi ve müfredat çerçevesi prensiplerini uygular. Uluslararası Bakalorya Programları halen dünyada 160 farklı ülkede 5700 okulda uygulanmaktadır. Türkiye’de Mayıs 2024 tarihi itibariyle 65 okul PYP uygulama otorizasyonu almıştır. Özel Minecan Okulları Eylül 2016’da başlattığı dünya okulu olma sürecini 01 Temmuz 2019 tarihinde tamamlayarak Türkiye’deki diğer çok prestijli PYP okulları arasına girerek ‘IB PYP Dünya Okulu’ statüsünü almıştır. Özel Minecan Okulları halen Akdeniz Bölgesi’nde IB PYP Dünya Okulu otorizasyonunu alan ilk, Adana’da ilk ve tek okuldur. Uluslararası Bakalorya (IB) İlk Yıllar Programı (PYP) 3 -12 yaş arasındaki öğrenciler için tasarlanmış, çocukların hem sınıfta hem de dış dünyada araştıran-sorgulayan bireyler olarak yetişmelerine odaklanan bir müfredat eğitim yaklaşımıdır. Uluslararası Bakalorya (IB) İlk Yıllar Programı (PYP) ulusal müfredatın gerekliliklerine uyum sağlayacak şekilde esnektir, böylelikle Özel Minecan İlkokulu müfredatı Milli Eğitim Bakanlığı Programlarının eksiksiz bir şekilde öğrenciler için daha anlamlı, ilgi çekici, zorlayıcı ve öğrenci merkezli bir yaklaşımla aktarılmasını mümkün olmaktadır. Özel Minecan İlkokulu’nda öğrencilerin konular aracılığı ile kavramsal anlayışa ulaşabilmesi için derse giren tüm öğretmenler planlama sürecinde birlikte yer alır. Bu tüm disiplinlerde öğrencinin aynı kavram üzerinde çalışarak, kalıcı bir öğrenme yaşamasına imkan verir. Özel Minecan İlkokulu öğrencilerinin iyi bir vatandaş ve bir dünya insanı olarak yetişmesini hedefliyor. Bugünün çocuk ve gençlerinin Türkiye’nin geleceğini belirleyecek bireyler olduğu bilinciyle iyi bir vatandaş yetiştirmenin her okulun birinci görevi olduğuna inanılıyor. Akademik olarak en yüksek standartlarda eğitim verirken aynı düzeyde de onları fark yaratacak kişisel özellikler ile donatılması gerektiği bilinci çalışmalara yön veriyor. Atatürk ilke ve devrimlerinin takipçisi olarak büyütülen tüm Minecan öğrencilerinin iyi bir vatandaş ve global dünyada var olacak güçlü dünya insanları olarak yetişmeleri gerektiğine inanılıyor. Minecan öğrencilerinin düşünen, ilkeli, açık fikirli, duyarlı, saygı ve sevgi dolu, kendine güvenen, yaratıcı, empati kurabilen, hoşgörülü, dürüst bireyler olması hedefleniyor. BİREY GELİŞİMİ hedefine ancak bu hedeflerin yazılı müfredata konması ve okul içinde istikrarlı şekilde uygulanması ile ulaşabileceğine inanılıyor. Her okul kademesinde öğrencilerin araştırma, düşünme, iletişim ve sosyal becerilerini geliştirecek fırsatlar yaratılıyor. Öğrencilerin ileride kendilerini bekleyen akademik süreçte ve profesyonel hayatta başarılı olabilmek için 21. Yüzyılda en çok aranacak bu becerilere ihtiyaçları olduğu akademik kadronun takip ettiği önemli ilkelerden biri. Özel Minecan İlkokulu’nda öğrencilerine okumayı öğretmenin yeterli olmadığına, onlara okuduklarını ve her şeyi sorgulamayı ve düşünmeyi öğretilmesi gerektiğine inanılır. Öğrencilere doğru bilgiye nasıl ulaşacaklarını, ulaştığı bilgiyi nasıl kullanacaklarını, bilgi ve düşüncelerini nasıl en iyi şekilde ileteceklerini öğretmenin önemi okulun kültürünü oluşturuyor. Minecan öğrencilerine takım çalışması yapmayı, sorun değil çözüm odaklı olmayı öğretiyor. Onları kendini tanıyan, kendine hedefler koyan, enerjisini, zamanını, duygularını yönetebilen özyönetim becerileri gelişmiş olarak onları hayata hazırlıyor. Minecan bugünün bireylerini dünün yöntemleri ile eğitmenin onların yarınlarından çalmak olacağına inanıyor. Minecan öğrencilerini yaşam boyu öğrenen bireyler olarak yetiştirmesine yardımcı olacak bir yaklaşımda eğitim veriyor. Öğrenmenin ancak ilgi, ihtiyaç ve sevgi ile başlayacağı bilinci ile Minecan Okulları’nda müfredat planlamasının önemli bir bölümü öğrencilerine öğrenecekleri konuda ilgi duymalarını ve merak etmelerini sağlamak için ayrılıyor. Öğrencinin ilgisi çekildikten sonra ikinci adım öğrenci merkezli bir ders planı hazırlamak oluyor. Öğrencilere öğrenme sorumluluğu verildiğinde düşünen, sorgulayan, kendi kendini yönetebilen ve öğrenebilen, eşli ve takım çalışması yapabilen, keşfederek, ezberden uzak, anlama boyutunda öğrenen bireyler olacaklarına inanılıyor. Özel Minecan İlkokulu ancak bu yaklaşım ile öğrencilerin duygusal, sosyal ve akademik yönden yüksek standartlara sahip öğrenmekten keyif alan, bilime inanan bireyler olarak yetişeceğine inanıyor. Minecan Okulları’nda tam ve kalıcı öğrenme sağlanması için tüm öğretmenler kendi alanlarında sınıf içinde çok farklı anlama odaklı öğretim ve öğrenim stratejileri kullanarak öğrenci merkezli, ezberden uzak, kavram odaklı, yaparak yaşayarak öğrenme ortamı sağlarken; aynı zamanda alanlar arası bağlantıyı da kurarlar. Öğrenciler matematik dersinde öğrendiği bir bilgiyi sosyal bilgiler dersi çalışmalarında kullanır, Fen dersinde öğrendiklerini Görsel Sanatlar dersinde pratiğe dökerler. Öğrencilere ilkokul 3. Sınıftan itibaren ihtiyaç duydukları konularda bireysel destek verilmeye başlanmaktadır. Minecan Anaokulu’nda yabancı dili eğlenerek ve severek, doğal bir biçimde öğrenmeye başlayan öğrenciler aldıkları çok sağlam temel ve İngilizce sevgisi ile Minecan İlkokulu’nda İngilizceyi akademik düzeyde kullanmaya başlar. İlkokul sınıflarında haftalık 10 saat İngilizce dersi vardır. Öğrenciler 4. Sınıftan itibaren seçmeli olarak Almanca/Fransızca öğrenmeye başlarlar. Dil eğitiminin yanı sıra öğrencilerin sosyal gelişimi için her yıl açılan sosyal kulüpler de eğitimin çok önemli birleşenidir. İlkokul öğrencilerine spor, sanat, doğa, dil ve teknoloji temalı 20’ye yakın kulüp seçeneği sunuluyor. Öğrenciler tercih ettikleri kulüpte haftada 2 gün ilgi alanlarına yönelik müfredatı belirli çalışmaları sürdürüyor. Satranç ilkokul 1.2. ve 3. Sınıf öğrencilerinin hepsine ders programı içinde öğretiliyor. Minecan Okulları öğrencilerini doğru rehberlik ile kendilerini tanıyan, güçlü alanlarını bilen, gelişim alanlarının farkında olarak çaba harcamaya istekli, gayretli, başarı ve başarısızlığın kendini tanımlamasına izin vermeyen gelişim odaklı ve mutlu bireyler olarak yetiştirmeyi hedefliyor. Okul veli-öğretmen iletişimini ve iş birliğini güçlendirme konusunda açık ve yakın bir tutum sergilemektedir. Her türlü sorunuz ve geri bildiriminiz için okul yönetimimizle iletişime geçebilirsiniz.


0
Toplam 0 yorum
5 Yıldız
4 Yıldız
3 Yıldız
2 Yıldız
1 Yıldız


Yorumlar

Soru - Cevap


Okula henüz soru sorulmamış