İşteBuOkul İndir
Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Ortaokulu

Ortaokul

Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Ortaokulu


(0)
  • 30 Görüntülenme
  • Adres
    Osmangazi Mahallesi, Hilal Caddesi, No:15, Sancaktepe / İstanbul
    Haritada göster

Açıklama

EĞİTİM FELSEFEMİZ Geçmiş, geleceğe yön verir. Nasıl bir gelecek tasarımı yapılmışsa, ona göre geçmiş yazılmıştır. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulları’nın eğitim felsefesi Köy Enstitülerinin kuruluş felsefesine bağlı, ulusal ve uluslararası arenada tanınmış eğitimci John Dewey’in oluşturduğu ilerlemeci eğitim felsefesine dayanmaktadır. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulları’nın temel hedefi, toplumun devamını sağlayacak toplumun değişim ve gelişimine yön verecek Yaşam yaratıcılarının yetiştirilmesi olarak belirlenmiştir. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okullarında öğrencilerin yaparak, yaşayarak öğrenmeleri ön plana alınmaktadır. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulumuzun önemli hedeflerinden biri de demokratik bir toplum bilincini öğrencilere kazandırmaktır. Öğrencilerin düşüncelerini kolay şekilde ifade etmelerini sağlanması, farklılıklara duyarlılık gösterilmesi kolay şekilde ifade etmelerinin sağlanması, farklılıklara duyarlılık gösterilmesi öncelikler arasında yer almaktadır. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulumuzda her öğrencinin birey olarak kabul edilir ve bilişsel, duyuşsal, devinimsel alandaki bireysel farklılıklara özen gösterilir. Öğrencilerin farklılıklarının farkında olması sağlanarak, bireysel gelişimlerine destek verilmesi eğitimin temel işlevleri arasında yer alır. Öğrencilerin bilgiyi hazır olarak almaları yerine, bilgiyi keşfetmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerin öğrenme süreci içinde uygulanması benimsenir. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okullarında öğrencilerin en doğru şekilde değerlendirilmesini sağlayan, sonuç ve süreç odaklı değerlendirme yöntemleri kullanılır. İLKELERİMİZ Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Ortaokulu olarak Atatürk İlke ve İnkılaplarına sahip çıkan, laik Cumhuriyetin kazanımlarını benimseyen bir okuluz. Adil Olmak: Okulumuzun paydaşları olan öğrenci, öğretmen, veli ve çalışanlarına adil olmak. Adalet duygusunu ve empatik düşünce sistemini benimsemek. Yenilikçilik: Yeniliklere, çağdaş yaklaşımlara ve değişimlere açık olmak. Bireysellik: Bireysel farklılıkların farkında olarak, herkesin tek ve özgür olduğunu hem öğrenme, hem de sosyal gelişim alanlarında kabul etmek. Demokratik katılım: Okulumuzun tüm paydaşları ile okul süreçlerinin yapılandırılmasında, işbirliği içinde olarak; ‘Bizim Okulumuz’ düşüncesiyle kararların alınmasında öğrencilerimizin, velilerin ve öğretmenlerin düşüncelerine değer vermek. Gelişim yaklaşım içinde, olumluya odaklanmak. HEDEFLERİMİZ Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Okulu olarak öğrencilerimizi; Atatürk İlke ve İnkılaplarına sahip çıkan, laik Cumhuriyet’in kazanımlarını benimseyen, çağdaş, eleştirel, empatik düşünme becerilerine sahip, öz güveni ve öz saygısı gelişmiş, sorun çözme becerisi güçlü, çözüm odaklı, bireysel farklılıkların bilincinde, sorumluluk sahibi, Anadilini doğru ve etkili kullanabilen, zamanı etkili ve doğru yönetebilen, iç disiplini gelişmiş, bilgiyi kullanıp yerine yenisini koyabilen, değiştirebilen, dönüştürebilen, yenilikçi, yaratıcı, doğaya ve tüm canlıların yaşam hakkına saygılı, çevre sorunlarına duyarlı, inisiyatif alabilen, hayal kurabilen, hak ettiği kariyer yolunda yürüyebilen, iki yabancı dili kullanabilen, sanata ve spora değer veren, estetik kavrayış sahibi, BÜTÜN YÖNLERİYLE GELİŞMİŞ BİREYLER OLARAK YETİŞTRMEK Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Ortaokulu'nda  Çocukların sosyal bilişsel, duyuşsal gelişimlerinin destekleyen, dil ve özbakım becerilerinin desteklenmesi uygun, özel tasarlanmış öğrenme ortamları  Zengin materyallerle donatılmış sınıflar ve atölyeler  Deneyimli,dinamik ve alanında yetkin öğretmen kadrosu yer almaktadır.  Milli Eğitim bakanlığının oluşturduğu programlar esas alınarak tasarlanan etkinlik ve özgün derslerle öğrencilerin yaşantılarını zenginleştirmeye odaklanan eğitim ve öğretim modeli  Öğrencilerin Liselere Giriş Sınavında ve Ücretsiz Giriş Sınavlarında başarısını artırmaya yönelik çalışmalar yapılmaktadır.  Kısa zaman aralıklarında, güvenilir ölçme araçlarıyla yapılan ölçme sonuçlarıyla öğrenme sürecinin niteliği sürekli geliştirilmektedir.  İnternet ortamında çalışan ve kuruma ait olan ‘Eğitim Yönetim Sistemi’ (EYS) ile ‘ Okul Otomasyon Sistemi’ (ARF) kullanılmaktadır.  EYS’ de yönetim. rehberlik birimi ve ders öğretmenleri tarafından yapılan çalışmalar paylaşılır. Öğrenci ve veli EYS’ye girerek bu çalışmaları düzenli olarak takip edebilir.  Fen Bilimleri Eğitim Kurumları, ülkemizin birçok yerinde ulusal eğitime katkı sağlayarak oluşturduğu öğrenme modelleri, sistemler ve bunlara bağlı elde ettiği başarılarla eğitim öğretimde sürdürülebilir başarının iyi bir örneği haine gelmiştir.  56 yıllık dershane deneyimi ile değişen müfredatlara uygun sorular, testler ve sınavlar; uzman öğretmen kadrosu tarafından hazırlanmaktadır.  Ülke genelinde dağıtımı yapılan ve tercih edilen Fen Bilimleri yayınları, öncelikli Fen Bilimleri Okulları öğrencilerine sunulmaktadır. Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Ortaokulu'nda ‘’ Eliniz toprağa değmedikçe, yediklerinizin gerçek lezzetini anlayamazsınız.’’  Özel Sancaktepe Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Ortaokulunda, Milli Eğitim bakanlığının oluşturduğu programlar esas alınarak tasarlanan etkinlik ve özgün derslerle öğrencilerin tüm alanlardaki becerilerini üst düzeye çıkarmaya ve öğrenci yaşantılarını zenginleştirmeye odaklanan eğitim ve öğretim modeli benimsenir.  Okullarımızda sınıf, atölye; öğrenci ise yaşam tasarlayıcısı olarak kabul edilir.  İlkokul sınıflarında başlayan ‘’ Kodlama-Robotik’’ eğitimine ortaokul sınıflarına da devam edilir.  Öğrenciler, teknolojiyi kullanma becerileri yönünden geliştirilirken, sanal dünya tehlikeleri ve bilgi okur-yazarlığı konusunda da bilinçlendirilirler.  Öğrencilerin, kendilerinin ifade etme becerisi kazanmaları için, sanat ve spor alanlarında aktif omaları sağlanır. Bu anlamda sanat, spor ve bilim alanlarındaki kulüp çalışmaları 5,6,7. Sınıflarda 2 saat kulüp çalışması ve ayrıca ders dışı çalışma olarak yapılır.  Ünite giriş ve çıkış testleri öğrencilerin alt öğrenme alanlarına eksiklikleri tamamlanarak üst öğrenme alanlarına geçmeleri sağlanır.  ATP ‘’ Akademik Takip Programı’’ ile her öğrencinin gelişimi tek tek izlenir ve ‘’ eğitimde bireysel farklılıklar’’ ilkesi doğrultusunda ek çalışmalar planlanır.  Her öğrencinin farklı öğrenme stili olduğundan hareketle başarısı değerlendirilir ve akademik takip programına göre akademik destek çalışmaları gerçekleştirilir.  İngilizce öğreniminde 5.sınıf hazırlık sınıfı kabul edilir. Haftalık 18-20 saatlik ders, Türk ve yabancı öğretmenler tarafından yapılır.  Öğrencilerin, 6.sınıf sonunda B1, 7.sınıf sonunda ise B1+ seviyesine ulaşması hedeflenir.  8.sınıf öğrencileri derslere ağustos ayında başlar ve okullar eğitim-öğretime başlayana kadar hafta içi ger gün 5 saat olarak derslere devam ederler.  Rehberlik servisi, öğrenci ve veli ile birlikte her öğrenciye özel çalışma programı hazırlar.  Öğrenciler, MEB’in kitaplarının yanı sıra Fen Bilimleri Yayınları tarafından hazırlanan yaprak testler, soru bankaları, denem sınavları ve bölüm sınavları ile desteklenir. ÖĞRENME; MERAKLA BAŞLAR, DÜŞÜNCEYLE GELİŞİR, ÇALIŞARAK ŞEKİL ALIR.


0
Toplam 0 yorum
5 Yıldız
4 Yıldız
3 Yıldız
2 Yıldız
1 Yıldız


Yorumlar

Soru - Cevap


Okula henüz soru sorulmamış

Yakın Çevredeki Hizmetler