İşteBuOkul İndir

Kongre Tarihi: 19:09:2024-22: 09:2024

Kongre Şehri: İSTANBUL

Kongre Yeri: İstanbul Üniversitesi, Prof. Dr. Fuat Sezgin Kongre ve Kültür Merkezi

Kongre Web Sitesi: 2024.ucek.org/

Davet

Değerli Bilim İnsanları, Öğretmenler, Eğitimciler ve Diğer Kurumlarda Görevliler; Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi’nin (UCEK) 6.sı, 19-22 Eylül 2024 tarihlerinde Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü ile İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortaklığında düzenlenecektir. “Tüm Yönleriyle Afetler ve Afet Eğitimi” temasıyla İstanbul Üniversitesi, Prof. Dr. Fuat Sezgin Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan VI. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi’ne (UCEK-2024) sizleri davet etmekten onur duyuyoruz. Bu duyuruda, coğrafya eğitimi, coğrafyanın tüm alt dalları ve coğrafya ile ilgili diğer disiplinlerden bazı alt başlıklara yer verilmiş ancak kongredeki konularla ilgili herhangi bir sınırlama yapılmamıştır. Coğrafya eğitimcilerini, coğrafyacıları, coğrafya ile ilgili alanlardaki tüm akademisyenleri (Afetler ve afet eğitimi çalışan tüm ilgili branş ve kurumlar başta olmak üzere, Eğitim, Tarih, Biyoloji, Şehir ve Bölge Planlama, Sosyal Bilgiler, Politika, Çevre, Ekoloji, Peyzaj, Arkeoloji, Jeoloji, Harita, Geomatik, Maden, Ulaşım, vb.) coğrafya ile ilgili olabilecek tüm alanlardaki uzmanları, araştırmacıları, karar vericileri, ulusal ve yerel yöneticiler ile diğer uzmanları, öğretmenleri ve öğrencileri araştırmalarını ve çalışmalarını sunmak, paylaşmak ve dinleyici olmak üzere davet ediyoruz. Günümüzde insan-mekân etkileşiminden dolayı ortaya çıkan doğal ve beşeri problemlerin temel kaynağı insanın mekanla ilgili yetersiz ve onu çok az tanıyan uygulamalarıdır. Öyle ki 2011 Büyük Doğu Japonya Depremi’nden sonra Japonlar, depremdeki beklenmedik tahribat ve zararlar ile insan kayıplarının temel sebebinin Japonların mekâna ilişkin bilgilerindeki yetersizlik olduğunu vurgulamışlardır. Çünkü insan-mekan etkileşimi konusunda geçmiş 30 yılda yaptıkları hatalardan birinin lise coğrafya dersini zorunlu olmaktan çıkarıp seçmeli ders yapmak olduğundan hareketle Japon neslinin aynı hatayı yapmaması, insan-mekan etkileşimi ve ilişkilerini daha doğru bilgi ve temellere oturtabilmesi için 2022 yılından beri Japonya lise coğrafya dersini tekrar zorunlu dersler arasına almıştır. Coğrafya eğitimiyle; insanın çevresini, onu sadece kullanmak ve ona hâkim olmak yerine, onu anlamak ve onunla nasıl bir uyum içinde yaşaması gerektiğine vurgu yapması kaçınılmazdır. Bu bağlamda “Tüm Yönleriyle Afetler ve Afet Eğitimi” yaklaşımının hem doğa hem de insan için sürdürülebilir bir birlikteliği planlamaya yardımcı olacağı söylenebilir. Öte yandan son yıllarda, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu çeşitli ülkelerde, gerek okullarda gerekse kamu kurumlarında coğrafya ve coğrafya eğitiminin yeri çarpıcı bir şekilde zayıflamış görünmektedir. Ancak coğrafya eğitimcileri ve coğrafyacılar olarak gelecek yüzyılın ve gelecek neslin ciddi çevresel ve mekânsal sorunlarla karşı karşıya kalacağı öngörülmektedir. Bu nedenle, coğrafya ve onunla yakından ilgili tüm akademik alanlarda çalışanları “Tüm Yönleriyle Afetler ve Afet Eğitimi” temasıyla ilgili herhangi bir konuda bildiri ve/veya poster sunmaya, atölye çalışmaları organize etmeye davet ediyoruz. Böylece daha etkili ve kalıcı bir coğrafya eğitimine altyapı oluşturabileceğimize inanıyoruz.